Mesleğimizi Yaparak Sevap Kazanabilir miyiz ?

Ocak 13, 2021 0 Comments A+ a-

  

"Hem namaz kılanın diğer mübah, dünyevî amelleri, güzel bir niyetle ibadet hükmünü alır." 

 Bu alıntı ile başlamak istedim yazıma. Bana Instagram üzerinden gelen bir soru üzerine bu yazıyı hazırlamak istedim. Sadece bilgisayar mühendisliği için değil geçimimizi sağladığımız her iş için bu geçerli olabilir.  Biz müslüman birey olarak, insanlık için elimizden geleni yapmakla yükümlüyüz. Dünya hayatı şartlarında inancımıza karşı olan sorumluluklarımız  kadar yaşamaya hayatta kalmaya da (ecelimiz gelene kadar) karşı sorumluluklarımız vardır.  İkisini de dengeleyip düzgün bir yaşam sürmeye çalışmalıyız. Bence kedimize bir öncelik sıralaması belirlemeliyiz. Ben şu şekilde yapıyorum;

  • Gün içinde ilk önceliğim namazları vaktince kılmak(diğer ibadetler dengeli bir biçimde);
  • Daha sonra o gün ki görevlerimizi bitirmek (iş, ödev, başka insanlara karşı sorumluluklar ne derseniz artık.)
Bunları bir müslüman olarak Allah rızası için için yapıyorum. Bu düşüncede olduğum sürece yapacağım her iş ibadet olarak sayılacaktır inşAllah. 

Kaynakça: